آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8774 1402/01/06  


چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد


مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به تحت پوشش قرارگرفتن زوج‌های نابارور در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: با اجرای این طرح پارسال چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور به طرف های قرارداد پرداخت شد.

دکتر محمود عاطف‌راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای این قانون تاکنون هزار و ۱۲۳ زوج نابارور در استان گیلان نشان‌دار شده و از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شده اند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه سلامت استان گیلان با سه مرکز تخصصی درمان ناباروری در رشت شامل بیمارستان الزهرا(س)، بیمارستان پارس و مرکز خصوصی ناباروری مهر برای ارائه خدمات به زوج های نابارور قرارداد دارد.

دکتر عاطف‌راد افزود: با استناد به بند "ح" تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تصویب هیات وزیران مبنی بر در تعهد قرار گرفتن خدمات ناباروری از سال ۱۴۰۰ هزینه درمان خدماتی مانند IVF میکرواینجکشن، IUI و FET تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از فرزندآوری در دستور کار بیمه سلامت است، اظهار کرد: زوج‌های نابارور تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند، کسانی که به مراکز غیرطرف قرارداد برای درمان ناباروری مراجعه می کنند نیز می‌توانند با ارائه اسناد درمانی به اداره بیمه سلامت‌ هزینه درمانی خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در ادامه با اشاره به استقرار ۱۰۰ درصدی نسخه پیچی الکترونیک در استان اضافه کرد: ماهانه به طور میانگین ۳۲۸ هزار و ۷۵۶ نسخه الکترونیک در تمام مراکز طرف قرارداد در استان تجویز و صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و فقط با ارائه کد ملی خود هویت بیمار و پوشش بیمه‌ای او تائید شده و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل می‌شود و با تایید این موارد شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه می‌شود.

دکتر عاطف‌راد کاهش خطاهای دارویی، رفع کمبودهای دارویی، کاهش مداخلات غیرضروری پزشکی و حذف کاغذ و دفترچه را از مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک عنوان کرد و افزود: سامانه تبادل و رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری ۱۰۰ درصد در گیلان اجرا شد.

وی با اشاره به فراهم‌کردن خدمات بیمه‌ای برای امور توانبخشی معلولان و مددجویان بهزیستی اظهار کرد: ۵۹ بسته خدمتی برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت‌تعیین شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۱ نفر از معلولان و مددجویان بهزیستی تحت پوشش بسته‌های خدمتی جدید سازمان بیمه سلامت قرار دارند، خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد تعرفه خصوصی در بخش خصوصی و ۷۰ درصد تعرفه دولتی در بخش دولتی تحت پوشش قرار گرفته‌است.

وی در ادامه طرح دارویار را از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: در این طرح، یارانه دارو از ابتدای زنجیره دارویی "شرکت‌های تولیدکننده دارو" به انتهای زنجیره یعنی "بیمه شده و بیمار" انتقال می‌یابد، واسطه این انتقال هم بیمه‌ها بوده و افراد تحت پوشش آنها از مزایای طرح دارویار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به بازدید ۳۰۰ درصدی از داروخانه‌ها در یک بازه زمانی کوتاه از استقرار طرح دارویار، خاطر نشان کرد: پرداختی به داروخانه‌ها در گیلان از ۱۲میلیارد تومان قبل از اجرای طرح به ۴۰ میلیارد تومان پس از اجرا رسیده‌است.

وی با بیان اینکه از جمعیت ۲۱۰ هزار و ۷۴۵ نفری تحت پوشش بیمه سلامت همگانی استان ۲۰۴ هزار و ۸۷۷ نفر جزو سه دهک اول به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند، خاطر نشان کرد: این بیمه‌شدگان می توانند با مراجعه به پزشک خانواده از خدمات درمانی تمامی بخش های دولتی استفاده کنند.

دکتر عاطف راد اظهار کرد: در طرح پوشش بیمه‌ای محلات کم برخوردار نیز تاکنون ۱۷ هزار و ۳۴۹ نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند ضمن اینکه در راستای پوشش بیمه ای تمامی اقشار جامعه پی‌گیری لازم برای پوشش بیمه‌ای سالمندان، زنان باردار و نابارور انجام گرفته‌است.

بر اساس آخرین آمار، ۱۷۹ هزار و ۸۲۰ نفر از کارکنان دولت، ۸۴۴ هزار و ۹۳۸ نفر از روستائیان، هشت هزار و ۵۷۶ نفر از ایرانیان، ۲۱۰ هزار و ۷۴۵ نفر بیمه سلامت همگانی و ۷۵ هزار و ۵۵۹ نفر در مجموع یک هزار و ۳۱۹ هزار و ۶۳۸ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: