آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8765 1402/01/06  
افزایش تعداد شهرهای پُرخطر هم ریخت

حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹


حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹ به افزایش تعداد موارد بستری و مراجعه سرپایی بیماران خلاصه نشده و این بیماری زهر خود را در دیگر بخش یعنی افزایش تعداد شهرهای پُرخطر هم ریخت

مسوولان حوزه بهداشت و درمان مازندران در ۲ هفته اخیر در خصوص افزایشی شدن روند ابتلا به این بیماری در استان را هشدار داده بودند اما در آن‌زمان برای مردم این موضوع که بار دیگر کرونا روند صعودی شده قابل هضم بود.

در مدت سه سال شیوع بیماری کووید ۱۹ می توان به جرات گفت مازندران از جمله استان های پیشتاز در زمینه تعداد آمار مبتلایان و فوتی های کشور به شمار می رفت و هنوز مردم این دیار فوت روزانه بسیاری از هموطنانشان را در مرداد سال ۱۴۰۰ از یاد نبردند.

این وضعیت پرتلاطم کرونایی تا مدت‌ها مردم مازندران را گرفتار خود کرده بود به طوری‌که بسیاری از خانواده ها در آن ایام عزیزی را دست دادند. این شرایط تا زمان واکسیناسیون همگانی ادامه یافت و اظهارنظرها در خصوص کنترل بیماری پس از تزریق واکسن وجه عملی و عینی به خود گرفت به طوری‌که پس از استقبال مازندرانی ها به تزریق واکسن شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا به بیماری و همچنین فوتی های ناشی از آن بودیم و این روند ادامه یافت تا اینکه رنگ های پرخطر کرونایی قرمز، نارنجی و زرد یکی یکی از نقشه رنگبندی این استان برچیده شد.

با این حال از ۱۹ شهریورماه سال گذشته با آبی شدن بابل و بابلسر، مازندران به گردونه استان های کم خطر کرونایی پیوست و این وضعیت تا مدت‌ها ادامه داشت.

به طوریکه برخی هفته ها در این مدت تعداد نقاط پرخطر به رنگ نارنجی یا قرمز و نسبتا پرخطر به رنگ زرد به اندازه سه یا چهار شهر کاهش یافت موضوعی که برای مازندران به عنوان استان همواره درگیر کووید ۱۹ از اهمیت زیادی برخوردار بود.

این شرایط با ثبات به مدت حدود ۲۳ هفته در مازندران تداوم داشت و در برابر رنگ نارنجی ایستادگی کرد اما از ۲۳ دی ماه با زرد رنگ شدن هشت شهر به یکباره بر تعداد شهرهای این رنگ استان اضافه شد و زنگ خطر کرونا در مازندران دوباره به صدار در آمد به طوریکه یک هفته پس از آن تاریخ در ۱۵ بهمن سوادکوه به رنگ نارنجی درآمد و پیش بینی ها در خصوص ورود دیگر شهرهای مازندران به محدوده رنگ پُرخطر کرونایی محقق شد.

همچنین از بیستم اسفند پارسال باردیگر رنگ قرمز به نقشه مازندران بازگشت و سوادکوه تک پرچمدار این رنگ در کل کشور شد.

براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در استان مازندران رامسر در وضعیت قرمز، گلوگاه، سوادکوه، سوادکوه شمالی، کلاردشت و تنکابن در وضعیت نارنجی، نکا، بهشهر و جویبار نیز در وضعیت نسبتا پرخطر کرونایی زرد و میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، بابل، آمل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر، چالوس و عباس آباد ۱۳ شهرستان مازندران هستند که در وضعیت آبی یا همان عادی کرونایی قرار دارند.

مازندران بر مدار افزایش کرونا

افزایش بیماران سرپایی و بستری در مازندران

در این وادی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از اواسط اسفند پارسال روند ابتلا مازندرانی ها به این بیماری افزایش یافت.

عباس علیپور افزود : به طوری‌که در این مدت تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران تا ۷۰ درصد به نسبت گذشته افزایش یافت و این موضوع نشان دهنده احتمال افزایش بیشتر تعداد مبتلایان را نشان می داد.

وی ادامه داد: این روند افزایشی کرونا تنها به موضوع افزایش تعداد موارد بستری ختم نشد و این روزها شاهد افزایش موارد بیشتر مراجعه سرپایی به مراکز درمانی مازندران هستیم.

به گفته علیپور البته با افزایش تعداد موارد بستری و همچنین مراجعات سرپایی مبتلایان کرونایی مازندران بازگشت دوباره فوت براثر این بیماری را شاهد هستیم به طوری‌که در اسفند ماه هشت نفر براثر این بیماری در استان فوت کردند.

وی تمام موارد فوتی کرونا در مازندران را شامل افرادی دانست که واکسن تزریق نکردند و یا اینکه از مدت زمان تعیین شده ۶ ماهه تزریق واکسن آنها گذشته بود.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: