آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8708 1401/12/23  


آهنگ سفرهای نوروز کوک شد


زنگ سفرها زودتر از نوروز در مازندران به صدا درآمده و مهمانان بهاری برای بهارگردی به سمت این استان حرکت کرده اند

 آهنگ سفرهای نوروزی امسال ۱۰ روز زودتر از بهار نواخته شد و طبق معمول و رسم هرساله، ارائه آمار میراث فرهنگی و مولیان امر و سرشماری خودروها و ثبت سفرها شروع شد.

ظرفیت اقامت رسمی ثبت شده در مازندران برای نوروز ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب است و پیش بینی‌ها حاکی از آن دارد که بیش از ۲۲ میلیون مسافر امسال در مازندران اقامت کنند.

به رغم آن ستاد و کمیته‌های مختلف سفرهای نوروزی در مازندران شکل گرفته اما در شهرستان‌ها نوعی رهاشدگی و بی برنامگی دیده می‌شود و همچنان مسافران و ساماندهی آنها با کارتن‌های ویلا – ویلا می چرخد.

کافی است از یکی از جاده‌های ارتباطی به مازندران سفر کنید و در رودی شهرهای پل سفید، آمل، چالوس و یا رامسر نیش ترمز بزنید، ده‌ها نفر کارتن به دست به سراغ تان می آیند تا یک ویلا و سوئیت را اجاره دهند و تلاش چندساله برای ساماندهی کارتن به دست‌ها همچنان سر خط باقی مانده است.

هتل‌ها، واحدهای اقامتی، متل، رستوران، مجتمع‌های بین راهی، هتل آپارتمان‌ها و ویلاهای اجاره‌ای بخش مهمی از اقامت مسافران نوروزی را به دوش می‌کشد و در این بین سهم ویلاهای شخصی و اجاره بیش از دیگر بخش‌ها است.

همترازی نرخ‌های ویلاهای اجاره‌ای روستایی با آپارتمان‌های شهری

محمدعلی که سال هاست در زمینه اجاره ویلاهای شخصی در غرب مازندران و در شهرهای نوشهر و چالوس فعالیت می‌کند، گفت: بیشتر مسافرانی که برای تهیه ویلا و سوئیت مراجعه می‌کنند در پی خانه‌های ییلاقی و روستایی هستند.

آهنگ سفرهای نوروز کوک شد/ پیشوازی کارتن بدستان از مسافران

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که طی سال‌های اخیر اجاره ویلاها و خانه‌های روستاهای روستایی افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر اجاره ویلا در مناطق روستایی از شبی یک میلیون تومان به بالا است.

وی ادامه داد: کارتن به دست‌ها که سال از طریق اجاره ویلا و سوئیت امرار معاش می‌کنند اما هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی آنها وجود ندارد.

طبل نوروز با آغاز سفرهای در مازندران و دیگر مناطق به صدا در آمد و متولیان امور تاکید می‌کنند که شرایط و بسترهای برای میزبانی مسافران فراهم است. صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به شکل گیری ستاد و کمیته‌های مختلفی میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: استان مازندران دارای جاذبه‌های فراوانی است که می‌تواند در نوروز مورد استفاده و بهره گیری قرار گیرد.

یک پنجم مسافران مازندران در نوروز سفر می‌کنند

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش قابل توجه مسافران سال جاری در استان اظهار داشت: تقریباً یک پنجم مسافران استان در نوروز به استان سفر می‌کنند و و به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم برای سفرهای استان اندیشیده شده است.

وی افزود: بابیان اینکه، پیش‌بینی می‌شود مسافران در نوروز ۱۴۰۲ به استان مازندران، افزایش یابد تمامی هتل‌ها، مراکز اقامتی، خانه مسافر، مراکز بوم‌گردی، تأسیسات ساحلی، واحدهای پذیرایی بین‌راهی و منطقه نمونه گردشگری و..... آماده پذیرش مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در ادامه افزود: تعداد یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۴۸ نفر شب مسافر در این مراکز و تأسیسات گردشگری می‌توانند اقامت داشته باشند چنانچه هر مشکلی در این خصوص برای مهمانان نوروزی در این استان به وجود آید همکاران ما در دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر به‌صورت شبانه روز پاسخگو بوده، تمام تلاش خود را جهت رفاه حال این عزیزان خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تمامی تأسیسات و مراکز گردشگری زیر مجموعه این اداره‌کل بایستی در رفاه حال گردشگران با توجه به مهمان نواز بودن این استان در اسکان و خدمات رسانی هر چه بهتر مسافران به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

شناسایی ۳۰ روستای هدف گردشگری

بیش از سه هزار روستا در مازندران وجود درد و برخی از روستاها به عنوان هدف گردشگری شناسایی شده است و هرساله بخشی از مسافران نوروزی به این مناطق سفر می‌کنند. مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در این جلسه از راه‌اندازی دبیرخانه ستاد در ادارات گردشگری مازندران خبر داد و گفت: ثبت مسافران نوروزی در این استان از روز شانزدهم اسفند آغاز شد.

مهران حسنی افزود: جذب گردشگر از سوی دهیاران بسیار مهم است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم داشته باشند تا توازن مسافر در همه نقاط استان برقرار شود و با انجام این مهم سبب ماندگاری مسافران می‌شود.

آهنگ سفرهای نوروز کوک شد/ پیشوازی کارتن بدستان از مسافران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یادآور شد: به‌ویژه در جاده کندوان با توجه به نقاط روستایی اطراف آن نقش دهیاران در گردشگری روستایی و کاهش گره ترافیکی بسیار مهم است.

حسنی یادآور شد: با توجه به تاکید استاندار مازندران فضاهای ورزشی هم در زمان بارندگی طی تعطیلات نوروزی باید مهیا شود و در صورت لزوم مسافران از این فضاها مستقر شده و استفاده کنند.

اقامت ۱.۵ میلیون مسافر

وی میزان اقامت و ثبت مسافران را از ۱۶ اسفندماه بیش از یک میلیون و۵۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: بیشتر این مسافران در مناطق غربی استان ثبت شده است.

وی با عنوان این که از دی ماه ستاد خدمات سفر استان به ریاست استاندار و معاونت سیاسی امنیتی تشکیل شده است، گفت: تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان مهیا شده است.

قرار است مازندران میزبانی چند ده میلیون مسافران نوروزی شود و استاندار مازندران شرایط امسال را به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو ویژه خواند و اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافرین ایجاد شود و همه امکانات و اقلام برای مردم استان و مسافرین فراهم شود.

سید محمود حسینی‌پور گفت: با توجه به اینکه میزبان میلیون‌ها مسافر در استان هستیم باید از خدمات ملی هم بهره‌مند شویم و به ویژه در تأمین گوشت قرمز استان آرامش را در بازار حاکم کنیم و نیازها تأمین شود.

مازندران جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌کشاند و اهالی بومی منطقه مدیریت و نظارت بر بازار، اماکن گردشگری، تسهیل و روان سازی ترافیک را از مهمترین مطالبات از متولیان و برنامه ریزان عنوان کرده اند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: