آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8705 1401/12/23  


تن‌پوشی نو مازندران با نوای نوروز




 همه چیز در دیار علویان نشان از آمدن عید نوروز می‌دهد، و شهرداری های این منطقه از کشور با نظارت مستقیم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران برای زیباسازی نقاط شهری برای استقبال از گردشگران در تکاپو هستند.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، براساس آمار روز سه‌شنبه دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، از هفته‌های گذشته تاکنون در شهرهای مازندران برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی اقداماتی مانند نظافت شهر، زیباسازی، ایمن‌سازی، شست‌وشو، پاک‌سازی و رفت‌وروب خیابان‌های اصلی، کوچه‌ها و زمین‌های بایر حاشیه معابر اصلی و فرعی، پاک‌سازی و امحای پوسترهای تبلیغاتی، لایروبی کلیه انهار روباز و روبسته، پُر کردن مسیرهای حفاری در کلیه معابر و جلوگیری از عملیات حفاری، رفع نواقص ناهمواری‌های اطراف دریچه‌ها، جمع‌آوری و حمل خاک و نخاله معابر، جلوگیری از سد معبرهای ساختمانی، جمع‌آوری متکدیان، افزایش زمان و توان جمع‌آوری زباله و رنگ‌آمیزی و تعمیر باکس‌های زباله در سطح شهر به صورت جدی در دست اجرا دارند.

تن‌پوشی نو مازندران با نوای نوروز

در این ارتباط رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران که با همراهی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری از شهرهای غرب مازندران برای بررسی وضعیت آمادگی استقبال از مسافران نوروزی و مناسب سازی معابر استان، بازدید کرد، در جمع خبرنگاران گفت: از جمله کارهایی که این ایام باید انجام شود، گل آرایی، رنگ آمیزی و به ویژه نظافت سطح شهر است.

وی با اشاره به اینکه شهرداران به ترافیک درون شهری در ایام سفر توجه داشته باشند، افزود: برای مدیریت جریان ترافیکی نیاز به ایجاد مسیرهای جایگزین مناطق پرترافیک است تا تردد برای شهروندان و مسافران آسان شود.

معاون استاندار مازندران از شهرداران خواست تا با بکارگیری از اراضی بیکار سطح شهر پارکینگ شهری ایجاد کنند و یادآورشد: برای اسکان مسافران نوروزی نیز شهرداران همت ویژه داشته باشند و مهم‌ترین بخش استقبال از مسافران، اسکان هم‌میهنان است.

تن‌پوشی نو مازندران با نوای نوروز

علیخانی با بیان اینکه بحران خبر نمی‌کند و مسئولین شهری به ویژه شهرداران برای رویایی با هر وضعیت بحرانی احتمالی آماده باشند، تصریح کرد: ادوات، تجهیزات، ماشین آلات و نفرات شهرداری ها برای این ایام در آمادگی کامل به سر ببرند.

وی نصب المان نوروزی و شهری به عنوان نماد هر شهر را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: باتوجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، شهرداران از طرح و المان ترکیبی سنتی و مذهبی بهره ببرند.

معاون عمرانی استاندار مازندران از ایجاد بازارچه های سنتی فروش صنایع دستی، سوغات و محصولات کشاورزی در سطح شهرهای استان خبر داد و گفت: روزهای آتی از شهرهای مرکزی و شرقی مازندران نیز بازدید می‌شود.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: