آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8667 1400/10/06  
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان:

بنیاد مسکن گلستان از ظرفیت ساخت سالانه ۱۰ هزار خانه برخوردار است


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به ضرورت نوسازی و مقاوم‌سازی ۱۰۰ هزار خانه روستایی در این استان گفت که این اداره کل از ظرفیت ساخت سالانه بیش از ۱۰ هزار خانه برخوردار است که رسیدن به این هدف به استقبال متقاضیان و حمایت بانک‌ها احتیاج دارد.

سیدمحمد حسینی در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، بیان کرد: سهمیه سالانه در نظر گرفته شده این اداره برای ساخت خانه بین پنج تا پنج هزار و ۵۰۰ واحد است.

وی تاکید کرد که برای نوسازی و مقاوم سازی خانه های فرسوده و ناایمن روستایی برنامه ۱۰ ساله پیش بینی شده و تلاش می کنیم با اجرای این برنامه تا پایان سال ۱۴۱۰ همه خانه های غیرمقاوم گلستان نوسازی شود.

حسینی گفت: شاخص نوسازی خانه روستایی گلستان ۵۷ درصد و میانگین کشوری آن ۵۰ درصد است که نشان می دهد گلستان در نوسازی خانه های روستایی پیشتازی می کند.

وی ادامه داد: شاخص نوسازی خانه های روستایی گلستان در سال ۹۵ حدود ۴۴ درصد بود که این رقم با نوسازی بیش از ۳۰ هزار خانه غیرمقاوم در سال های اخیر ۱۳ درصد بیشتر شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح نوسازی خانه های روستایی کشور در سال ۸۴ تاکنون بیش از ۸۵ هزار خانه روستایی در گلستان مقاوم شد.

گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی دارد و  ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری این استان روستایی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: بیشتر خانه های ناایمن روستایی استان در مناطق شمالی قرار دارند که فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ نوسازی این واحدها ضروری است.

به گفته وی گنبدکاووس، آق قلا و کلاله به ترتیب بیشترین آمار خانه های ناایمن روستایی گلستان را دارند.

 حسینی همچنین به گسترش ساخت خانه های بدون سازه استاندارد در روستاهای با جمعیت غالب اهل تسنن گلستان اشاره کرد و گفت که آنان اعتقاد به دریافت تسهیلات بانکی ندارند.

وی با اشاره به این که خط قرمز این اداره کل کیفیت و رعایت فنی ساخت خانه و مقاوم در برابر حوادث پیش بینی نشده است ادامه داد: کارشناسان این اداره کل در صورت مشاهده این نوع ساخت و سازها، به صاحبان خانه ها هشدار فنی داده و عواقب آن را متذکر می شوند.

وی همچنین از فعالیت ۱۴۰ دفتر فنی در ۱۴ شهرستان با استفاده از ۲۶۰ کارشناس معماری و عمران خبر داد و گفت: این کارشناسان به عنوان ناظران فنی در روستاهای استان بر ساخت و سازها نظارت دارند .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین به اتمام طرح مطالعه طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در ۲۷ بخش گلستان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: اجرای این طرح در انتظار تزریق ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با اشاره به این که تمرکز دولت سیزدهم محرومیت زدایی و نگاه ویژه به توسعه روستا است، گفت: عملیاتی شدن طرح مزبور می تواند به برنامه های  توسعه ، تولید و اشتغال پایدار روستایی شتاب دهد.

طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی با هدف توسعه پایدار سکونتگاه‌های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی- شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه شده و برای اجرا در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می‌گیرد.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: