آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8653 1400/10/06  


جانمایی ۴۲۰ هکتار زمین


معاون اداره کل راه‌وشهرسازی مازندران گفت که ۸۰ هزار و ۳۵۳ نفر در این استان تا پایان ماه آذر در برنامه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

سید عباس رهگشای با اظهار این که مهلت ثبت نام در نهضت ملی مسکن تا ۱۵ دی ماه جاری تمدید شده است ، افزود : ۷۲ هزار و ۱۵۳ نفر از ثبت نام شدگان از مناطق شهری و هشت هزار و ۲۰۰ نفر هم از روستاها هستند.

ثبت‌نام برای خانه دار شدن از طریق برنامه نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهر ماه امسال شروع شد.سهم مازندران در این برنامه ساخت سالانه ۳۸ هزار خانه است

وی استقبال مردم مازندران از این برنامه برای خانه دارشد ن راتاکنون چشمگیر توصیف کرد و گفت که تاکنون صلاحیت ۳۲ هزار نفر از ثبت نام شدگان بررسی شد که از این تعداد ۷۸ درصد واجد شرایط تشخیص داده شده اند.

رهگشا با اعلام این که در بخش اعطای تسهیلات به متقاضیان دارای صلاحیت در مازندران با همکاری ۲۴ بانک عامل مشکلی وجود ندارد ، افزود که اعتبارات حوزه مسکن ملی بر اساس زمان تعیین شده، تخصیص خواهد یافت.

وی در عین حال از وجود مشکل در تامین زمین مورد نیاز در داخل محدوده شهری برای شهرنشینان خبر داد و گفت :به عنوان نمونه قرار است سالانه هشت هزار مسکن در مرکز استان ساخته شود که پیش‌بینی می‌شود تنها ۲۵ درصد این خانه‌ها در محدوده شهری قابل ساخت باشد و بقیه به دلیل کمبود زمین در خارج از محدوده شهری ساری کلنگ‌زنی شود.

معاون راه و شهرسازی مازندران از جانمایی ۴۲۰ هکتار زمین در در محدوده شهری برای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن خبر داد و پیش بینی کرد که در سال نخست  از سهمیه ۳۸ هزار واحدی تعیین شده تا ۹۵ درصد خانه‌ها در محدوده شهری ساخته شود.

وی افزود :  در زمان حاضر ۵۰ شهر از مجموع ۶۳ شهر مازندران برای سال اول ساخت خانه در طرح ملی مسکن مشکل زمین ندارند و برای بقیه شهرها هم که به طور عمده شهرهای کوچک مازندران به شمار می‌روند برای تملک زمین، پیگیری‌های جدی با همکاری شهرداری‌های استان در حال انجام است.

رهگشا از تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مازندران خواست تا برای ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن همکاری کنند و تاکید کرد : تحویل بموقع خانه ها در این برنامه  هماهنگی و تلاش مستمر تماد مسوولان استان را می‌طلبد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اظهار این که ۹۰ درصد طرح ملی مسکن با همکاری پیمانکاران و بخش خصوصی ساخته می‌شود و اداره کل راه و شهرسازی بر حُسن اجرای این طرح نظارت خواهد ، گفت : میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان واجد شرایط در برنامه نهضت ملی مسکن در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان ، مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی هم ۲۵۰ میلیون تومان است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.  

سهم چهار ساله مازندران از طرح ملی مسکن ساخت ۱۵۲ هزار خانه است و متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه saman.mrud.ir برای خانه‌دار شدن در این طرح نام‌نویسی کنند.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: