آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8615 1400/09/28  


صنایع مهم از انحصار افراد خارج شود


امام جمعه ساری گفت: نباید سازمان‌ها به محافل خانوادگی مدیران تبدیل شود و همچنین صنعت دارو، فولاد، خودروسازی و نهاده‌های دامی از انحصار افراد خارج شود.

محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران در جمع نمازگزاران با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: هر فردی که کار نیک انجام دهد در آخرت آجر آن را می‌بیند و هر فردی که کار بد انجام دهد سزای آن را خواهد دید و البته خداوند از برخی گناهان چشم‌پوشی می‌کند اما هیچ تضمینی بر آن نیست و پس بهتر است همگان به دنبال کار خوب باشند.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت: آن بانوی بزرگوار از صبر بالا و در تراز قیام امام حسین(ع) برخوردار بود و با تحمل آن همه بالایا و اتفاقات پس از آن در شرایط سخت و ناگوار اسارت محکم استاد و پرستاری او از پدر بزرگوارشان و برادرشان نیز شاهد هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه هم زمان با میلاد آن بانوی بزرگوار، روز پرستار در جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است افزود: درود به جامعه پرستاران که چنین الگوی دارند و در مسیر کار زینب‌وار به جامعه بیماران و معلولان خدمت می‌کنند.

محمدی لائینی پرستاران بیمارستان‌ها و پرستارانی که در منزل از افراد سالمند و حتی پرستارانی که از همسران، پدر و مادر نگهداری می کنند را انسان‌های صبور برشمرد و یادآور شد: بالاترین پرستار جان آدمی است که از جسم پرستاری می‌کند و از آن باید به درستی مراقب کرد.

وی با اشاره به اینکه پرستاران توجه داشته باشند که یک بیمار علاوه بر مراقبت بهداشتی، درمانی و دارویی به مراقبت معنوی هم نیازمند است خاطرنشان کرد: خدمات عاطفی به بیماران نیز بسیار مهم است و باید با روی خوش و با حوصله با بیماران روبه‌رو شد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه برخی‌ها بر این باور هستند که در بیمارستان‌های خصوصی بهتر پرستاری می‌کنند اما پرستاران باوجدان برایشان بخش خصوصی و دولتی فرقی ندارد، افزود: در 2 سال اخیر کرونایی پرستاران ما محکم استادند و با سخت‌کوشی نشان دادند که در حوزه سلامت مدافعان خوبی هستند و حتی کادر درمان و پرستاران شهید نیز تقدیم کردند.

لائینی گفت: باید از زحمات پرستاران قدردانی شود و مسئولان نیز مشکلات آنها را بررسی و به ویژه برای جذب آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب فرمودند که فرهنگ از مسائل اقتصادی و سیاسی مهم تر است، یادآورشد: برای رهایی از مشکلات حتی اقتصادی و سیاسی باید به موضوع فرهنگ توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران به معدل سرانه پزشک در ایران اشاره کرد که از معدل دنیا کمتر است اظهار داشت: باید زمینه جذب دانشجو فراهم شود و یا شرایطی مهیا نشود که پزشکان به دیگر کشورها عزیمت کنند.

محمدی لائینی تصریح کرد: صنعت دارو همانند صنعت فولاد و خودروسازی و نهاده‌های دامی در مشت افرادی خاص است و  اینها نباید انحصاری باشند.

وی با بیان اینکه مدیران به دنبال گماشتن اقوام و خانواده در سازمان نباشند گفت: فضای ادارات و سازمان‌ها به مجلس خانوادگی تبدیل نشود و جوانان ما در حسرت اشتغال نمانند.

امام جمعه ساری با اشاره به روز جهانی حقوق بشر یادآور شد: به تعبیر شهید سلیمانی بزرگترین جنایتکاران بیشتر ادعای بشر دوستانه را هم دارند، نمونه قحطی بزرگ ایران که 9 میلیون نفر از گرسنگی از دنیا رفتند، عامل آن انگلیس بود و این کشورها نباید مدعی حقوق بشر باشند و ملت ما این جنایتکاران را به خوبی می‌شناسند و امروز در راس آنها آمریکا قرار دارد.

 

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: