آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8528 1399/02/20  


از کمک دولتی‌ها تا جوشش خیریه‌ها




رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان پرقدرت ادامه یافته و این روزها، کمک کارکنان دولت در کنار جوشش عاطفه در خیریه‌ها، به دستان نیازمندان و محرومان می‌رسد.

رمضان، ماه دعوت به میهمانی الهی است و همه مؤمنان فراخوانده می‌شوند تا در بزمی که خداوند متعال برایشان تدارک دیده شده است، شرکت کنند، متنعم شوند و از این ضیافت ربانی توشه برگیرند.

«غمخواری»، «یاریگری» و «مددکاری» که از اصول اساسی دین مبین اسلام محسوب می‌شود، در ماه مبارک رمضان جایگاه ویژه‌تری می‌یابد؛ مؤمنان در ماه نزدیکی به خالق باید بیشتر به فکر مخلوق باشند و از این‌رو، کمک به همنوع در این بازه اهمیت دوچندانی می‌یابد.

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» که این روزها در سراسر کشور و استان سمنان برگزار می‌شود، مصداقی از این یاریگری و مددکاری است؛ مددی که با دستان ما به محرومان و نیازمندان می‌رسد.

بهزیستی؛ خط مقدم کمک مؤمنانه

نرجس درخشنده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان می‌گوید: اداره بهزیستی شهرستان سمنان با دار بودن سه هزار و 478 مددجو در حوزه‌های اجتماعی و توان‌بخشی و با ۵۴ پرسنل در حال ارائه خدمات به جامعه هدف است.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و پیامدهای مختلف اجتماعی و اقتصادی این بیماری، سازمان بهزیستی بنا بر رسالت و وظیفه ذاتی خود، اقدامات مؤثر و پایداری را در ابعاد مختلف اجتماعی، روانی و اقتصادی برای عموم مردم و جامعه هدف خود انجام داده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان اضافه کرد: یکی از اقدامات سازمان بهزیستی، همکاری و همراهی در اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بوده است.

درخشنده افزود: اداره بهزیستی شهرستان سمنان با ۲۰۳ بسته حمایتی در مرحله اول و هر بسته به ارزش سه میلیون ریال در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه شرکت کرده است.

وی گفت: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه موقعیتی مناسب است تا بتوانیم بیش از پیش از مشارکت خیران برای جبران بخشی از خسارات ناشی از کرونا و مشکلات معیشتی مددجویان بهره‌مند شویم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان تصریح کرد: پیش از این، در حوزه مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان سمنان، 174 میلیون ریال کمک نقدی و دو میلیارد و 910 میلیون و 500 هزار ریال کمک غیرنقدی در قالب سبد کالا (اقلام غذایی و بهداشتی) توسط مراکز و مؤسسات خیریه بین نیازمندان و مددجویان توزیع شده است.

درخشنده ضمن تشکر فراوان از خیران شهرستان گفت: به یاری خدا و همراهی خیران مجدداً در نیمه‌های اول و دوم ماه مبارک رمضان، بسته‌های حمایتی از محل اعتبارات بهزیستی و کمک‌های مردمی تهیه و توزیع می‌شود.

منابع طبیعی هم به میدان آمد

علی‌نقی حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هم اظهار کرد: توزیع بیش از 156 بسته کمک‌های مؤمنانه به مبلغ 350 میلیون ریال به قشرهای آسیب‌پذیر استان سمنان آغاز شد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه به قشرهای آسیب‌پذیر از شیوع ویروس کرونا گفت: کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و شهرستان‌های تابعه نیز با توزیع بیش از 156 بسته در استان سمنان به مبلغ 350 میلیون ریال در این رزمایش شرکت کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در اجرای این رزمایش و ارائه کمک‌های مردمی، تلاش جمعی و جوشش بسیار خوبی با مشارکت کارکنان و بسیجیان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان شکل‌گرفته است.

حیدریان اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این رزمایش، توزیع 156 بسته نیازهای معیشتی در شهرهای مختلف استان سمنان آغاز شده است و این حرکت خداپسندانه در روزهای آتی ادامه دارد.

مهدی‌شهر؛ از ابتدا در تلاش

حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر در دومین جلسه قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، با اشاره به اینکه شهرستان مهدی‌شهر در این رزمایش خوش درخشیده است، اظهار کرد: بسیج و سپاه وارد قرارگاه‌های جهادی شدند و هزاران عدد ماسک را تولید و به همراه مواد ضدعفونی و بهداشتی بین مردم شهرستان توزیع کردند؛ کمک‌های خیرخواهانه مردم این خطه جای شکرگزاری و سپاس‌گزاری دارد.

وی بیان کرد: هشت هزار بسته معیشتی به همراه گوشت 35 رأس گوسفند و دو رأس گاو در ماه مبارک رمضان در شهرستان مهدی‌شهر توزیع می‌شود.

بارانی خاطرنشان کرد: عشق و ولایتمداری مردم باعث این همه ایثار و ازخودگذشتگی شده است که همچنان ادامه دارد.

تلاش مؤسسات خیریه در درجزین

حجت‌الاسلام محمدرضا رحیمی‌زاده، امام جمعه درجزین هم گفت: مؤسسات خیریه در درجزین برای کمک به مردم در این قرارگاه همدل و همگام شدند و همه دست‌به‌دست هم دادند تا این کار خیر را به سرانجام برسانند.

«احسان حسنی» در شهمیرزاد

سیدداوود احمدپناه، امام جمعه شهمیرزاد نیز با اشاره به آثار و برکات زکات در جامعه اسلامی اظهار کرد: زکات از مصادیق بارز صدقات است که به‌عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم، نقش بسزایی دارد.

وی افزود: مردم شهر شهمیرزاد در قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌پردازند که در ماه مبارک رمضان این کمک‌های مردمی با شعار «احسان حسنی» بین اقشار آسیب‌دیده توزیع خواهد شد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: