آخرین عناوین

جولان مسافران بدون ماسک در بازارچه‌های محلی مازندران
برگشت محدودیت‌های کرونایی به مازندران
موفقیت در بازارهای جهانی در گرو پیوست های فرهنگی و پژوهشی است
مسئولیت پروتکل شکنی بر عهده دستگاه‌های ناظر است
دهیاران از تعرض به منابع طبیعی در روستاها جلوگیری کنند
همه باید در چارچوب فعالیت‌های قانونی کار کرد
کاهش تلفات جاده‌ای در استان یک تکلیف جدی و لازم الاجرا است
پلمب خانه‌های غیرمجاز در سمنان که به مسافران اقامت می‌دهند
گازدار شدن مناطق بالادست تنکابن تا سال ۱۴۰۰
باید از قاطعانه‌ترین راه را برای شناخت خدا استفاده کنیم
مراجعه روزانه ۷۰ بیمار کرونایی به بیمارستان‌های گیلان
فرسودگی ماشین‌آلات صنایع مانع بزرگ جهش تولید
دهیاران از تعرض به منابع طبیعی در روستاها جلوگیری کنند
همه باید در چارچوب فعالیت‌های قانونی کار کرد
آغاز برداشت هندوانه با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان در چاف لنگرود
امدادرسانی به ۷۰۵ نفر حادثه دیده در سه ماهه نخست سالجاری
اگر در گیلان سد نسازیم ، به آیندگان بدهکاریم
کشف سرقت اطلاعات بانکی در عباس‌آباد
اشیای عتیقه پیش از اسلام در محمودآباد کشف و ضبط شد
۶ شهر مازندران در وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا
کد خبر: 8252 1395/02/31  


ترافیک جاده ای مشکل عدیده مازندران


علی‌اصغر یوسف‌نژاد

نخستین وزیر سوال شونده من در مجلس جدید  وزیر راه و شهرسازی خواهد بود که با آغاز به کار مجلس به جد پیگیر مشکلات عدیده ترافیک راههای استان خواهم بود . در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی دولت مکلف شد که به‌دلیل مشکلات ترافیک شهرهای ساری، قائم‌شهر و فیروزکوه آزادراه 6 خطه قائم‌شهر ـ ساری از هفت‌تن قائم‌شهر به طول 44 کیلومتر تا بادله را در دستور کار قرار دهد و این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و حتی کد بودجه‌ای نیز گرفت . دولت در سال 90 در هیأت وزیران تصویب کرد که این طرح با مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور تأمین اعتبار شود و برای اجرای آزادراه 6 خطه که شامل احداث آزادراه، ایجاد تأسیسات جانبی خاص، نگهداری و بهره‌برداری آن با شرکتی قرارداد بسته شد و مقرر شد 50 درصد منابع مالی لازم برای آزادراه و تأسیسات جانبی خاص از ردیف بودجه اعتباری از سوی دولت و 50 درصد دیگر نیز از طریق منابع غیردولتی که طرف مشارکت با دولت بوده تأمین شود.همچنین قرار شد دوران مشارکت حدود 14.5 سال، 3.5 سال دوره احداث و 11 سال دوره بهره‌برداری باشد و سود قطعی نیز در نظر گرفته و ابلاغ شده است. در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مقداری از منابع مالی تأمین شد و آزادسازی راه‌ها صورت گرفت طی این مدت کاری انجام نشده و به تازگی اخباری شنیده شده که دولت در هفته گذشته قرارداد را تغییر داده و از 50 درصد به 30 درصد دولت و 70 درصد منابع آزادراه از طریق مشارکت قصد انجام دارد. تغییر آیتم مشارکت 50، 50 به 30 ،70 هم به مدت زمان پروژه لطمه وارد کرده و به تأخیر می‌اندازد و همچنین امکان سرمایه‌گذاری از طریق بخش غیردولتی کم می‌کند. این کار نوعی کم‌لطفی و کم‌توجهی به استان مازندران است. از مدیرکل و مسئولان استانی مرتبط با پروژه‌های راه و شهرسازی گلایه دارم که چگونه اجازه دادند طرحی با 50 درصد منابع دولت و 50 درصد بخش خصوصی در سال 90 در قانون بودجه تصویب شده در حال حاضر به 30 درصد منابع مورد نیاز دولتی برای احداث آزادراه قائم‌شهر ـ ساری تغییر پیدا کرده است. به‌طور حتم این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی و به‌عنوان یکی از نخستین سؤال‌هایی که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی علیه وزرا مطرح می‌شود این سؤال مربوط به وزیر راه و شهرسازی است و البته وضعیت جاده ساری ـ تاکام، فیروزکوه، هراز و چالوس بسیار نگران‌کننده و نیز از موارد مورد انتظار مجمع نمایندگان است . این موضوع به‌طور حتم در آغاز مجلس دهم با استفاده از ظرفیتی که نمایندگان برای طرح سؤال دارند استفاده کرده و انتظار داریم مسؤولان استانی نسبت به این مسأله توجه کنند. بار ترافیکی که روی جاده فیروزکوه است وقتی به داخل شهرهای ساری و قائم‌شهر وارد می‌شود مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند که تحقق این پروژه می‌تواند کمک زیادی به کاهش ترافیک و تصادفات کند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: