آخرین عناوین

تعریض جاده اسبدوانی، مطالبه جدّی مردم گنبدکاووس
روایت جوانی که از یک کندو به 100 کندو رسید
بانوان و سنگری در میدان همدلی مؤمنانه
بی‌توجهی به طبیعت و تهدیدات رانش زمین در مازندران
از کمک دولتی‌ها تا جوشش خیریه‌ها
قاچاق سم مهلک جهش تولید در سمنان
۳۰۰۰ خانواده گلستانی تحت حمایت موقت کمیته امداد قرار گرفتند
فرمانداری‌های شهرستان‌ها همچنان در آماده باش بمانند
مردم سوادکوه شمالی همچنان نگران از شیوع مجدد کرونا
نمازگزاران دستورالعمل های پیشگیری از کرونا را رعایت کنند
نمازگزاران دستورالعمل های پیشگیری از کرونا را رعایت کنند
افراد شایسته باید در آموزش و پرورش فعالیت کنند
مشمولان سهام عدالت به مدت یک ماه فرصت دارند
گلستانی‌ها در فروش سهام عدالت عجله نکنند
پیام جمعه در گیلان مجازی برگزار شد
خطیب جمعه رضوانشهر : حقوق کارگران را رعایت کنید
برنامه جامع گردشگری برای دوران پساکرونا تدوین می‌شود
زلزله دماوند آسیبی به آثار تاریخی مازندران وارد نکرد
۲۶۵۹ نفر از طریق مراکز کاریابی استان سمنان اشتغال یافتنداسماعیل غنیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از مجموع ۲ هزار و ۶۵۹ اشتغال‌یافته توسط مراکز کاریابی استان سمنان در سال گذشته ۸۵۰ نفر زن و یک‌هزار و ۸۰۹ نفر مرد بودند. وی ادامه داد: از ۲ هزار و ۶۵۹ به کار گمارده در استان سمنان سال گذشته یک هزارو ۶۰۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و یک هزار و ۵۴ نفر دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر بودند. وی بیان کرد: براساس آمار ۶۰ درصد افرادی که سال گذشته از طریق مراکز کاریابی استان سمنان اشتغال یافتند دارای مدرک دپیلم و زیر دیپلم و ۴۰ درصد داری مدرک فوق دیپلم و بالاتر بودند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ خاطرنشان کرد: از ۸۵۰ زن اشتغال‌یافته در استان سمنان در سال گذشته، ۴۸۵ نفر دیپلم و زیر دیپلم و ۳۶۵ نفر فوق دیپلم و بالاتر بودند. غنیان تصریح کرد: از یک هزار و ۸۰۹ مرد اشتغال‌یافته از طریق مراکز کاریابی استان سمنان در سال گذشته ، یک هزار و ۱۲۰ نفر دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم و دیپلم و ۶۸۹ نفر دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر بودند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ اظهار داشت: اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی است و این راهبرد مهم با جدیت توسط مسوولان پیگیری می‌شود. در استان سمنان ۱۶ مرکز کاریابی غیر دولتی زیرنظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است که این اداره کل در قالب کمیته‌ای مراکزکاریابی را کنترل و پایش می کند. ۲۶۵۹ نفر از طریق مراکز کاریابی استان سمنان اشتغال یافتند
بیمارستان‌ها با اختصاص بخش کرونا به روال عادی بازگردند
کد خبر: 8252 1395/02/31  


ترافیک جاده ای مشکل عدیده مازندران


علی‌اصغر یوسف‌نژاد

نخستین وزیر سوال شونده من در مجلس جدید  وزیر راه و شهرسازی خواهد بود که با آغاز به کار مجلس به جد پیگیر مشکلات عدیده ترافیک راههای استان خواهم بود . در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی دولت مکلف شد که به‌دلیل مشکلات ترافیک شهرهای ساری، قائم‌شهر و فیروزکوه آزادراه 6 خطه قائم‌شهر ـ ساری از هفت‌تن قائم‌شهر به طول 44 کیلومتر تا بادله را در دستور کار قرار دهد و این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و حتی کد بودجه‌ای نیز گرفت . دولت در سال 90 در هیأت وزیران تصویب کرد که این طرح با مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور تأمین اعتبار شود و برای اجرای آزادراه 6 خطه که شامل احداث آزادراه، ایجاد تأسیسات جانبی خاص، نگهداری و بهره‌برداری آن با شرکتی قرارداد بسته شد و مقرر شد 50 درصد منابع مالی لازم برای آزادراه و تأسیسات جانبی خاص از ردیف بودجه اعتباری از سوی دولت و 50 درصد دیگر نیز از طریق منابع غیردولتی که طرف مشارکت با دولت بوده تأمین شود.همچنین قرار شد دوران مشارکت حدود 14.5 سال، 3.5 سال دوره احداث و 11 سال دوره بهره‌برداری باشد و سود قطعی نیز در نظر گرفته و ابلاغ شده است. در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مقداری از منابع مالی تأمین شد و آزادسازی راه‌ها صورت گرفت طی این مدت کاری انجام نشده و به تازگی اخباری شنیده شده که دولت در هفته گذشته قرارداد را تغییر داده و از 50 درصد به 30 درصد دولت و 70 درصد منابع آزادراه از طریق مشارکت قصد انجام دارد. تغییر آیتم مشارکت 50، 50 به 30 ،70 هم به مدت زمان پروژه لطمه وارد کرده و به تأخیر می‌اندازد و همچنین امکان سرمایه‌گذاری از طریق بخش غیردولتی کم می‌کند. این کار نوعی کم‌لطفی و کم‌توجهی به استان مازندران است. از مدیرکل و مسئولان استانی مرتبط با پروژه‌های راه و شهرسازی گلایه دارم که چگونه اجازه دادند طرحی با 50 درصد منابع دولت و 50 درصد بخش خصوصی در سال 90 در قانون بودجه تصویب شده در حال حاضر به 30 درصد منابع مورد نیاز دولتی برای احداث آزادراه قائم‌شهر ـ ساری تغییر پیدا کرده است. به‌طور حتم این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی و به‌عنوان یکی از نخستین سؤال‌هایی که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی علیه وزرا مطرح می‌شود این سؤال مربوط به وزیر راه و شهرسازی است و البته وضعیت جاده ساری ـ تاکام، فیروزکوه، هراز و چالوس بسیار نگران‌کننده و نیز از موارد مورد انتظار مجمع نمایندگان است . این موضوع به‌طور حتم در آغاز مجلس دهم با استفاده از ظرفیتی که نمایندگان برای طرح سؤال دارند استفاده کرده و انتظار داریم مسؤولان استانی نسبت به این مسأله توجه کنند. بار ترافیکی که روی جاده فیروزکوه است وقتی به داخل شهرهای ساری و قائم‌شهر وارد می‌شود مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند که تحقق این پروژه می‌تواند کمک زیادی به کاهش ترافیک و تصادفات کند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: