آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8099 1394/10/03  


مازندران در راه ساخت « هتل بیمارستان» برای گردشگران


ساخت « هتل بیمارستان» از تصمیمات کارگروه گردشگری سلامت مازندران برای جذب و درمان بیماران خارجی است.

کارگروه راهبردی گردشگری سلامت در مازندران برای بررسی وضعیت گردشگری و سلامت در استان تشکیل جلسه داد و بر ساخت هتل بیمارستان برای جذب بیماران خارجی تاکید کرد.

رئیس کارگروه راهبردی گردشگری سلامت مازندران صبح سه شنبه در این جلسه با بیان اینکه اعتماد لازم به توان و ظرفیت پزشکان و کادر درمانی برای گردشگران خارجی وجود دارد، گفت: باید امکانات و تجهیزات بیمارستانی و فیزیکی در بیمارستان ها مهیا شود.

علی نبیان با اشاره به اینکه چرخه اقتصادی گردشگردی سلامت می تواند اقتصاد مازندران را رونق بخشد، اظهارداشت: با توجه به پایین بودن هزینه درمان برای گردشگران خارجی می توان از این فرصت برای ارزآوری بهره برد.

ضرورت تعریف بسته مناسب سلامت

وی بر ضرورت تعریف بسته مناسب سلامت تاکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم کرد تا بخش درمانی و گردشگری به درک مشترکی از ره آورد این عرصه برای اقتصاد استان برسند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه هنوز بیمارستانی که در استان توان جذب گردشگران خارجی را داشته باشد، مشخص نشده است از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل خواست تادر اسرع وقت ظرفیت بیمارستان های استان برای جذب بیمار خارجی را در اختیار کارگروه راهبردی گردشگری سلامت قرار دهند.

نبیان با اعلام اینکه همگام با حوزه درمان باید زمینه سرمایه گذاری در آبهای گرم معدنی استان که تاکنون مورد توجه قرار نگرفت رافراهم کنیم، تصریح کرد: این فرصت می تواند پای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را در فصول مختلف سال به مازندران باز کند.

آمادگی برای احداث هتل بیمارستان

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تشکیل کارگروه راهبردی گردشگری سلامت در مازندران خبر داد و گفت:این کارگروه از سال گذشته در کشور شکل گرفت اعضای این کارگروه در استان های کشور نظام پزشکی، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، گمرک، میراث فرهنگی و نماینده استاندار هستند.

دلاور بزرگ نیا هدف از تشکیل این کارگروه را سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه گردشگری سلامت عنوان و اظهارداشت: در این کارگروه هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای رفع موانع موجود و معرفی توانمندی ها و ظرفیت ها در گردشگری سلامت مورد توجه قرار گرفت.

وی گردشگری سلامت را یکی از حوزه های پردرآمد برخی از کشورهای دنیا اعلام کرد و افزود: متاسفانه در استان به رغم همه توانمندی ها در حوزه طبیعت و درمان هنوز نتوانسته ایم این بخش را به جاذبه های حضور گردشگران تبدیل کنیم.

دلاور بزرگ نیا یکی از بخش های مهم گردشگری سلامت را حضور گردشگران خارجی برای درمان در کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به پزشکان حاذق و پایین بودن هزینه های درمان برای خارجی ها این مهم در برخی از استان های کشور مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر پذیرای گردشگران خارجی در برخی از بیمارستان های خود هستند.

وی فضای مناسب و هتلینگ بیمارستان، کادر درمانی مسلط به زبان، پذیرش اینترنتی، حمل و نقل مناسب، توجه به دوران نقاهت بیمار و دارا بودن یک برنامه منظم و جذاب را از جمله  زیرساختهای اساسی  گردشگری سلامت است: سرمایه گذارانی برای احداث هتل بیمارستان اعلام آمادگی کرده اند که در این شورا باید استانداردهای چنین مجموعه ها یی تدوین شود.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه از آبهای گرم معدنی، گیاهان دارویی و طبیعت آرام بخش بعنوان بخش های مهم گردشگری سلامت یاد کرد و گفت: مازندران می تواند با این ظرفیت ها و داشته ها گام موثری برای جذب گردشگران خارجی و آرامشی که بدنبال آن هستند، بردارد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: