آخرین عناوین

تعریض جاده اسبدوانی، مطالبه جدّی مردم گنبدکاووس
روایت جوانی که از یک کندو به 100 کندو رسید
بانوان و سنگری در میدان همدلی مؤمنانه
بی‌توجهی به طبیعت و تهدیدات رانش زمین در مازندران
از کمک دولتی‌ها تا جوشش خیریه‌ها
قاچاق سم مهلک جهش تولید در سمنان
۳۰۰۰ خانواده گلستانی تحت حمایت موقت کمیته امداد قرار گرفتند
فرمانداری‌های شهرستان‌ها همچنان در آماده باش بمانند
مردم سوادکوه شمالی همچنان نگران از شیوع مجدد کرونا
نمازگزاران دستورالعمل های پیشگیری از کرونا را رعایت کنند
نمازگزاران دستورالعمل های پیشگیری از کرونا را رعایت کنند
افراد شایسته باید در آموزش و پرورش فعالیت کنند
مشمولان سهام عدالت به مدت یک ماه فرصت دارند
گلستانی‌ها در فروش سهام عدالت عجله نکنند
پیام جمعه در گیلان مجازی برگزار شد
خطیب جمعه رضوانشهر : حقوق کارگران را رعایت کنید
برنامه جامع گردشگری برای دوران پساکرونا تدوین می‌شود
زلزله دماوند آسیبی به آثار تاریخی مازندران وارد نکرد
۲۶۵۹ نفر از طریق مراکز کاریابی استان سمنان اشتغال یافتنداسماعیل غنیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از مجموع ۲ هزار و ۶۵۹ اشتغال‌یافته توسط مراکز کاریابی استان سمنان در سال گذشته ۸۵۰ نفر زن و یک‌هزار و ۸۰۹ نفر مرد بودند. وی ادامه داد: از ۲ هزار و ۶۵۹ به کار گمارده در استان سمنان سال گذشته یک هزارو ۶۰۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و یک هزار و ۵۴ نفر دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر بودند. وی بیان کرد: براساس آمار ۶۰ درصد افرادی که سال گذشته از طریق مراکز کاریابی استان سمنان اشتغال یافتند دارای مدرک دپیلم و زیر دیپلم و ۴۰ درصد داری مدرک فوق دیپلم و بالاتر بودند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ خاطرنشان کرد: از ۸۵۰ زن اشتغال‌یافته در استان سمنان در سال گذشته، ۴۸۵ نفر دیپلم و زیر دیپلم و ۳۶۵ نفر فوق دیپلم و بالاتر بودند. غنیان تصریح کرد: از یک هزار و ۸۰۹ مرد اشتغال‌یافته از طریق مراکز کاریابی استان سمنان در سال گذشته ، یک هزار و ۱۲۰ نفر دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم و دیپلم و ۶۸۹ نفر دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر بودند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ اظهار داشت: اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی است و این راهبرد مهم با جدیت توسط مسوولان پیگیری می‌شود. در استان سمنان ۱۶ مرکز کاریابی غیر دولتی زیرنظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است که این اداره کل در قالب کمیته‌ای مراکزکاریابی را کنترل و پایش می کند. ۲۶۵۹ نفر از طریق مراکز کاریابی استان سمنان اشتغال یافتند
بیمارستان‌ها با اختصاص بخش کرونا به روال عادی بازگردند
کد خبر: 4071 1393/03/07  


روزهای امتحان را با این رژیم غذایی بگذرانید


فصل امتحانات آغاز شده است و دانش آموزان سخت در حال تلاش هستند.از آنجایی که قشر جوان و نوجوان در این روزها وقت بیشتری برای درس خواندن می گذارند،باید به فکر تغذیه درست و مناسب خود باشند.

باید گفت این روزها بسیاری از نوجوانان از کم اشتهایی و دردهای زودهنگام رنج می برند که بخش اعظمی از این بیماری ها به علت خوردن فست فود و غذاهای نا مناسب در بدنشان ایجاد می کنند. 

این رورها با همه این مشکلات فصل امتحانات نیز فرا رسیده و زمان آن است که تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید. در ادامه بهترین رژیم غذایی که می توان در این دوران  استفاده کرد را آورده ایم.

** صبحانه عالی 

اولین نکته برای هر نوجوانی نحوه آغاز روز است. صبحانه کامل می تواند ذهن و مغز را تا انتهای شب فعال نگه دارد همچنین دیگر دردهای عضلانی نیز به سراغ آن ها نخواهد آمد.در این مواقع خوردن میزان زیادی از غلات و میوه ها در هنگام صبحانه برای روزهای امتحان توصیه شده است.

دقت داشته باشید که شربت ها یا حتی آبمیوه های طبیعی جزو انواع میوه بشمار نمی روند و بهتر است دقیقا از خود میوه تازه استفاده شود.
همچنین خوردن پنیر را کمی کاهش دهید و به جای آن از مکمل های سبوس دار استفاده کنید. 

** باقی وعده ها 

در حد امکان در کنار هر غذایی از سبزی ها استفاده کنید چرا که خوردن سبزی به هضم غذا کمک کرده و آن را آسان تر می کند. سبزی ها همچنین بیشتر بدن را شارژ می کنند تا دیرتر خسته شوید. البته در این مورد دقت داشته باشید که از سبزی های کنسرو شده یا مانده استفاده نکنید و تا حد امکان سبزی های مصرفی تازه بخورید. استفاده از کربوهیدرات ها نیز برای زمان امتحانات توصیه می شود. 

** میان وعده ها

در این روزها میان وعده ها را فراموش نکنید چرا که به اندازه غذای اصلی می توانند مفید باشند. استفاده از میان وعده هایی ماننده میوه های تازه یا حتی یک لقمه نان و کره یا به مقدار کمی پنیر و گردو می تواند میزان قند خون را کنترل کرده و از بیحال شدن یا عدم تمرکز شما جلوگیری کند. استفاده از آجیل هایی مانند بادام زمینی و بادام نیز بسیار مفید باشد. 

** نان و روغن 

دو عنصر دیگر در سلامت بدن نان و روغنی است که مصرف می کنید. برای روزهای امتحانی نان های سبوس دار می تواند مفید باشد. استفاده از نان هایی مانند بربری یا سنگک را فراموش نکنید همچنین نان هایی مانند باگت و لواش را به طور کلی از سبد غذایی خارج کنید. در مورد روغن نیز دقت داشته باشید که استفاده از روغن های صنعتی خیلی برای سلامتی خوب نیست. می توانید از روغن های حیوانی یا روغن زیتون برای طبخ غذا استفاده کنید.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: