آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 1410 1392/09/17  


اتاق فکر جریانات تکفیری از نظر جوادی آملی


یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش اسرائیل و آمریکا در تحریک جریان‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: در برخورد با جریان‌های تکفیری باید اتاق فکر آنها یعنی اسرائیل و آمریکا را رصد کرد.

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش اسرائیل و آمریکا در تحریک جریان‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: در برخورد با جریان‌های تکفیری باید اتاق فکر آنها یعنی اسرائیل و آمریکا را رصد کرد.

به گزارش مهر، جمعی از اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی "خطر جریان‌های تکفیری" با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گزارشی از اهداف کنگره و اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره را خدمت این مرجع تقلید ارائه کرد.

این مفسر قران کریم پس از استماع گزارش ارائه شده با بیان این مطلب که همواره در هر عصر و مصری در مقابل هر حق یک باطل وجود دارد، افزود: مادامی که در این عالم زندگی می‌کنیم با پنج جناح مهاجم رو به رو هستیم که هر کدام مصداق یک جهنم هستند و حوزه های علمی باید به علومی مسلح باشند که پاسخگوی خطرات ناشی از این جناح های پنج گانه باشند.

وی با برشمردن این خطرات پنج گانه افزود: اولین جناح منحرف و خطرساز عده‌ای هستند که در مقابل خداوند ادعای خدایی می کنند مانند فرعون، همچنین در مقابل هر پیامبری یک پیامبر جعلی وجود داشته است و نیز در مقابل هر غدیری یک سقیفه وجود دارد. آیت الله جوادی آملی ادامه داد: از دیگر جناح های منحرف این است که در برابر علمای راستین و اصیل که حافظ کتاب و سنت بودندعلمای درباری نیز داشتیم که فتوای مطابق نظر حکومت وقت می دادند و نیز در مقابل مومنین حقیقی منافقین مومن نما نیز وجود دارد.

باید از همه ابزارها برای جلوگیری از کشتار مسلمانان بهره برد
وی با اشاره به پیامدهای مثبت و روشنگرانه این گونه همایش‌ها و کنگره‌ها اذعان داشت: این همایش ها با روشنگری خود قطعا خواهد توانست جلوی انحراف اذهان را به سمت جریانهای تکفیری بگیرد لیکن همایش‌های علمی و کلامی نمی‌تواند به تنهایی آنهایی که قائم به سیف هستند را از کشتار باز دارد بلکه باید از همه ابزارها از جمله رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک نیز برای جلوگیری از کشتار هر روزه مسلمانان بهره برد.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز اهل سنت و شیعه در کشور گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که از زمان مرحوم بروجردی تا کنون در جهت تقریب صورت گرفته است، متاسفانه برخی کم کاری ها باعث شد که امروز شاهد برخی اختلافات بین مذاهب اسلامی باشیم. وی در ادامه به نقش اسرائیل و آمریکا در تحریک جریانهای تکفیری اشاره کرد و گفت: در برخورد با جریان‌های تکفیری باید اتاق فکر آنها یعنی اسرائیل و آمریکا را رصد کرد و باید بدانیم اسلحه را کسی می تواند از دست تکفیری ها بگیرد که خود اسلحه را به دست آنها داده است.

آیت الله جوادی آملی در ادامه خواستار توجه جدی نظام و دولت به بحث مقابله با جریانهای تکفیری شد و گفت: مسئولان نظام و دولت به خصوص وزارت خارجه باید در کنار علمای حوزه و دارالتقریب و مجمع جهانی اهل بیت(ع) به صورت جدی به رایزنی و گفتگو با مسئولین دیگر کشورها و سران مذاهب اسلامی بپردازند تا بتوانند جلو کشتار هر روزه مسلمانان را بگیرند.

برگزاری ۹ نشست علمی تا پیش از آغاز به کار همایش
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در سخنانی با اشاره به انتشار منشور علمی کنگره گفت: تبارشناسی جریان‌های تکفیری، ریشه‌یابی افکار و اندیشه‌های جریان‌های تکفیری و پیامدهای سیاسی آن و نیز بررسی راهکارهای جهان اسلام برای برون‌رفت از بحران تکفیر جزء عناوین علمی کنگره خواهند بود.

وی افزود: منهج‌شناسی جریان‌های تکفیری، مبانی اعتقادی آنها و شبهه‌شناسی تکفیری‌ها در راستای مقابله صحیح با آنها در منشور کنگره خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت گنجانده شده‌اند. دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری همچنین از برگزاری ۹ نشست علمی در کشورهای لبنان، ترکیه، پاکستان، عراق، انگلستان، نیجریه و تونس تا پیش از آغاز به کار همایش در آبان سال اینده خبر داد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: