آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 1406 1392/09/17  


بهترین سیستم‌های بازنشستگی دنیا


بازنشستگی مرحله‌ای از زندگی است که بیشتر کارمندان سراسر جهان مشتاقانه منتظر آن هستند، اما کیفیت سیستم‌های بازنشستگی در کشورهای مختلف با هم متفاوت می‌باشد.

بازنشستگی مرحله‌ای از زندگی است که بیشتر کارمندان سراسر جهان مشتاقانه منتظر آن هستند، اما کیفیت سیستم‌های بازنشستگی در کشورهای مختلف با هم متفاوت می‌باشد.

به گزارش تراز بازنشستگی دوره‌ای با آزادی کامل برای دستیابی به منافع شخصی و اهداف و آرزوهاست. یکی از مشکلات کنونی نامشخص بودن آینده افراد بازنشسته و ناامیدی آن‌ها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشورهاست. در سنجش موفقیت یک سیستم بازنشستگی باید سه معیار کلیدی مورد بررسی قرار گیرند که این معیارها شامل:

کفایت: این معیار نشان‌دهنده سودمندی سیستم بازنشستگی برای افراد فقیر و یا با درآمد متوسط و بازده کلی سیستم می‌باشد. این شاخص همچنین با درنظر گرفتن پس‌انداز افراد و میزان مالکیت خانه در داخل کشور، مشخص می‌شود که این دوعامل نشان‌دهنده میزان امنیت اقتصادی بازنشستگان می‌باشند.
این شاخص تشکیل‌دهنده ۴۰ درصد از ارزش کل شاخص بازنشستگی کشورهاست.

صداقت: این معیار منعکس‌کننده قوانین بازنشستگی، حفاظت، ارتباطات و هزینه برنامه‌های بازنشستگی درهر کشور می‌باشد. این شاخص همچنین با توجه به کیفیت بازنشستگی بخش خصوصی که بر کیفیت بازنشستگی یک کشور تاثیر دارد، تعیین می‌شود. این شاخص ۲۵ درصد از ارزش کل شاخص بازنشستگی کشورها را تشکیل می‌دهد.

پایداری: این عامل با توجه به عوامل مختلف نظیر ارتباط بین بازار خصوصی بازنشستگی و اقتصاد، مقدار بودجه بازنشستگی، طول بازنشستگی مورد انتظار، سطح بدهی کنونی دولت وتعداد کارگران مسن که در حال حاضر در برنامه های بازنشستگی شرکت می‌کنند، باشد. این عامل نشان‌دهنده ۳۵ درصد از ارزش شاخص کل یک کشور می‌باشد.

برخی از کشورها با وجود تمام مشکلات اقتصادی توانسته‌اند در معیارهای مورد بررسی ذکر‌شده رتبه خوبی کسب کرده و برنامه‌های عالی و حقوق خوب برای بازنشستگان خود فراهم کنند که این کشورها به شرح زیر هستند:

۱.دانمارک: مقدار شاخص کل=۸۲.۹
مقدار شاخص کل=۸۲.۹ ( کفایت=۷۸.۱، صداقت=۸۶.۴، پایداری=۸۶)

دانمارک دارای قابل‌اتکاترین سیستم بازنشستگی جهان می‌باشد. این سیستم متشکل از یک صندوق بازنشستگی عمومی اولیه، یک صندوق بازنشستگی تکمیلی وابسته به درآمد، یک برنامه بازنشستگی که کاملا از نظر مالی تامین می‌شود و طیف وسیعی از برنامه‌های بازنشستگی خصوصی اجباری می‌باشد.

رتبه اول این کشور به دلیل مقدار زیاد سرمایه‌گذاری در سیستم بازنشستگی که سبب تنظیم مناسب این سیستم شده و این حقیقت که دانمارک مزایای کافی برای بخش بزرگی از ساکنان خود فراهم کرده‌است، می‌باشد.

۲.هلند:مقدار شاخص کل=۷۸.۹

مقدار شاخص کل=۷۸.۹ ( کفایت=۷۷، صداقت=۹۰.۳، پایداری=۷۳) 
سیستم صندوق بازنشستگی هلند دربرگیرنده یک نرخ ثابت صندوق بازنشستگی می‌باشد. اکثر کارمندان این کشور در برنامه‌های حرفه‌ای بازنشستگی که به معنی پرداخت براساس متوسط درآمد در طول عمر برای هر کارمند می‌باشد، شرکت می‌کنند. به علت مشارکت قوی کارکنان، سیستم حقوق بازنشستگی هلند دارای اقتصاد قوی می باشد که به کارمندان اجازه می‌دهد تا در برابر سیستم‌های بازنشستگی سایر نقاط جهان، مقدار بسیار پایین‌تری را پرداخت نمایند.

۳.استرالیا: مقدار شاخص کل=۷۵.۷

مقدار شاخص کل=۷۵.۷ (کفایت=۷۳.۵، صداقت=۸۳.۲، پایداری=۷۳)
سیستم بازنشستگی استرالیا دارای سه بخش اساسی می‌باشد: بازنشستگی برپایه میزان درآمد و سن که توسط دولت مشخص می‌شود ، کمک‌های اجباری کارفرمایان به صندوق‌های بازنشستگی خصوصی و کمک‌های داوطلبانه افراد یا شرکت‌ها به صندوق‌های بازنشستگی خصوصی می‌باشد. قدرت نظام بازنشستگی استرالیا متکی به الزامات قانونی قوی، نرخ مشارکت بالا و مقدار زیاد پس‌انداز در میان مردم می باشد. از سال ۲۰۱۰ مقدار شاخص کل استرالیا به صورت سالانه افزایش داشته‌است که این امر توانسته این کشور را در موقعیتی قوی و پایدار قرار دهد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: