آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 1358 1392/09/16  


جزئیاتی از انتخاب آهنگ جام‌جهانی برزیل


فیفا برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی 2014 برنامه‌های ویژه‌ای دارد و از حالا روی آهنگ این جام کار کرده است. حضور یک جوان فلسطینی در کنار همسر مدافع بارسلونا اتفاق ویژه این مراسم خواهد بود و البته برنامه اصلی را خواننده مشهور اهل پورتوریکو اجرا می‌کند.

فیفا برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی 2014 برنامه‌های ویژه‌ای دارد و از حالا روی آهنگ این جام کار کرده است. حضور یک جوان فلسطینی در کنار همسر مدافع بارسلونا اتفاق ویژه این مراسم خواهد بود و البته برنامه اصلی را خواننده مشهور اهل پورتوریکو اجرا می‌کند.
 
جزئیاتی از انتخاب آهنگ جام‌جهانی برزیل

به گزارش افکارنیوز، طرفداران موزیک و هنر از حالا برای شنیدن نام آهنگ اصلی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل لحظه شماری می‌کنند. برگزاری این جام در برزیل، سرزمین سامبا هیجانات زیادی را برای فوتبال دوستان به دنبال خواهد داشت ولی به نظر می‌رسد در فاصله هفت ماه تا شروع این مسابقات اهالی هنر هم به این جمع پیوسته‌اند. آنها نه برای جادوی فوتبال که به آهنگ مخصوص این جام فکر می‌کنند.

اینکه کدام خواننده محبوب پاپ آهنگ اصلی جام جهانی برزیل را می‌خواند موضوعی است که خیلی‌ها از حالا به دنبال آن هستند ولی آنچه که از حالا مشخص است و فیفا هم کدهایی درباره آن منتشر کرده خواننده مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جام یک بارسلونایی خواهد بود. یکی از آمریکای مرکزی یا یک خواننده دو رگه از امریکای لاتین. یک خواننده عرب هم در این بین می‌خواهد شانس خود را امتحان کند. او نقش اول را بر عهده ندارد ولی حضورش سرو صدای زیادی به دنبال خواهد داشت. او یک جوان ۲۴ ساله از فلسطین است. جوانی از غزه، از اردوگاه فلسطینی‌ها و برنده مسابقه عرب آیدل ۲۰۱۳.

گزینه اول از پورتوریکو

گزارش‌هایی که روزنامه ال موندو دپروتیوو منتشر کرده بود در کنار برنامه ویژه‌ای که کمپانی سونی، یکی از حامیان اصلی برگزاری جام جهانی ترتیب داده است نشان می‌دهد که شانس اصلی انتخاب خواننده جام جهانی ۲۰۱۴ از کشور پورتوریکو خواهد بود. کشوری که آن را مهد هنر آمریکای مرکزی می‌دانند با هنرمندان سرشناسی از سینما و البته خواننده‌های بزرگ و نامدار. ریکی مارتین، خواننده پاپ اهل این کشور بر اساس منابعی که در دسترس است یکی از آهنگ‌های این دوره از مسابقات جام جهانی را خواهد خواند.

او ترانه اصلی جام‌جهانی ۹۸ فرانسه را تحت عنوان "جام زندگی" خوانده بود و حالا به دنبال این است تا بار دیگر بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی دنیا نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. او که روزانه چندین ساعت را صرف تمرین ورزش مهیج موج سواری می‌کند و به اسکای دایوینگ هم علاقه فراوانی دارد در جایی عنوان کرده خود را برای جام جهانی ۲۰۱۴ آماده می‌کند. ریکی البته دوست دارد بازیکن محبوبش یعنی "نیمار" مهاجم تیم بارسلونا بتواند این جام را بالای سر ببرد.

او حتی علاقه‌اش را از این موضوع پنهان نگه نمی‌دارد و می‌گوید: "خیلی دوست دارم که برزیل قهرمان جام بشود. آنها نیمار را دارند، همان بازیکن محبوب من. برزیل تنها کشوری است که در چهار قاره جام را بالای سر برده و استحقاق این را دارد در کشورش بار دیگر جشن بگیرد." خواننده اهل پورتوریکو که برای نخستین بار آهنگ "جام زندگی" را پیش از فینال جام جهانی ۹۸ فرانسه خوانده بود در این باره هنوز با هیجان حرف می‌زند: "واقعا تجربه متفاوتی بود. هیجان وصف ناپذیری داشتم. تنها نکته‌ای که در پایان آن جام وجود داشت این بود که تیم محبوب من(برزیل) در بازی فینال ۳ گل از فرانسه خورد و قهرمان نشد."

آلنترناتیو دوم از بارسلونا

اگر از "ریکی مارتین" بگذریم باید به گزینه دوم برسیم. او هم یک بارسلونایی است. "شکیرا"، همان خواننده معروف دو رگه کلمبیایی که با مدافع ملی‌پوش بارسلونا ازدواج کرده و دارای یک پسر از این بازیکن است. این خواننده که آهنگ معروف جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را تحت عنوان "Waka Waka" خوانده بود در برنامه‌های مختلف با فیفا همکاری داشته و بعد از نخستین قهرمانی تیم بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به همراه پپ گواردیولا نیز در جشن ویژه این باشگاه حضور داشت.

همسر جرارد پیکه، مدافع تیم بارسلونا البته نخستین برنامه فوتبالی خود را در جام جهانی ۲۰۰۶ تجربه کرده بود که در آن زمان هم سروصدای زیادی کرد ولی آهنگ "واکا واکا" وی در جام جهانی ۲۰۱۰ تمامی معادلات را بر هم زده بود و تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود و کلیپ آن هم در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را داشت. این آهنگ از آن جهت که زمینه‌های زندگی مشترک بین شکیرا و جرارد پیکه را فراهم آورده بود هم در بین فوتبالی‌ها طرفداران ویژه‌ای پیدا کرده بود.

این خواننده که از پیکه برای کلیپ یاد شده دعوت کرده بود اعتراف کرد که در همان برنامه عاشق پیکه شده و البته انتظار این را داشت که بازیکن تیم بارسلونا در این باره پیش قدم شود اما پیکه به جای اینکه به خواننده کلمبیایی پیشنهاد نامزدی بدهد این موضوع را به دوست و هم تیمی خود یعنی سسک فابرگاس عنوان کرد تا او واسطه بین دو طرف شود!

یکی از مقامات فیفا درباره برنامه ویژه او در جام جهانی ۲۰۱۴ گفته است: " بعد از اینکه سپ بلاتر برنامه‌های قبلی وی را مورد تایید قرار داد این بار هم انتظار یک برنامه ویژه را از این شاهزاده بانوی پاپ کلمبیایی داریم و باید منتظر یک اتفاق تازه در جام جهانی ۲۰۱۴ باشید."

از اردوگاه‌های فلسطین تا مراسم ویژه جام جهانی ۲۰۱۴ 

خواننده کلمبیایی در مراسم ویژه جام جهانی در کنار خود جوانی فلسطینی را خواهد داشت که حامل پیام ویژه‌ای برای جهانیان است. محمد عساف، همان که روزهای سختی را در اردوگاه‌های فلسطینی‌ها سپری کرده به جهانیان نشان خواهد داد که حتی با وجود تمام سختی‌هایی که رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم این دیار وارد می‌کند زندگی همچنان در غزه و دیگر شهرهای فلسطین جریان دارد و جوان‌ان این دیار دست از تلاش بر نمی‌دارند. او این خبر را به طور رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار داده و به گفتن این جمله اکتفا کرده که " جام جهانی برای من یک فرصت بزرگ خواهد بود". قرار است محمد عساف در کنار شکیرا یک آهنگ ویژه را اجرا کنند که البته بی‌ربط با فلسطین و صلح در جهان نخواهد بود.

حضور این خواننده جوان فلسطینی در مراسم ویژه جام جهانی ۲۰۱۴ داستان جالبی دارد. او که در روستای "بیت داراس" از نواحی غزه به دنیا آمده است وقتی که چهار سال بیشتر نداشت به همراه پدر و مادرش به اردوگاه "خان یونس" در نوار غزه انتقال داده شد و یکی از هفت فرزند خانواده بوده که درگیر موسیقی شده است. او از پنج سالگی سرودهای حماسی فلسطینی‌ها را می‌خواند و بعدها در دانشگاه غزه در رشته روابط عمومی و رسانه مشغول به تحصیل شد. عساف زمانی که سن کمی داشت در یک برنامه محلی در حضور یاسر عرفات خوانده بود و از سال ۲۰۱۰ به طور جدی این حرفه را پی گرفت.

او در مسابقه عرب آیدل ۲۰۱۳ که در مصر برگزار شد شرکت کرد و توانست عنوان نخست را به خود اختصاص دهد. البته برای سفر به مصر این جوان فلسطینی با مشکلات فراوانی مواجه بود چرا که اجازه خروج از غزه را نداشت و خودش عنوان می کند که دو روز در مرز مصر بازداشت بود و با مشکلات فراوانی توانست ثابت کند که برای حضور در یک مسابقه موسیقی از غزه خارج می شود.

با این حال زمانی که به هتل محل برگزاری مسابقات مقدماتی می‌رسد درب‌های ورودی بسته شده بود و او مجبور شد از دیوار بپرد و به داخل محوطه هتل برود. عساف ناامیدانه در سالن انتظار نشست و یکی از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان را زمزمه می‌کرد که این کار وی توجه یکی از مسئولان برگزاری مسابقه را جلب کرد و بدین ترتیب بود که تلاش او نتیجه داد و در پایان هم جایزه ویژه را از آن خود کرد.

وقتی در روز ۲۲ ژوئن گذشته او به طور رسمی این عنوان را به خود اختصاص داد ده‌ها هزار فلسطینی جشن بزرگی را در شهرهای غزه، بیت المقدس شرقی، نابلس، رام الله، بیت لحم، خان یونس و ناصری برپا کرده بودند چرا که عساف با خواندن سرودی میهن پرستی توانست این مهم را برای کشورش به ارمغان بیاورد و جالب اینکه او در هنگام اجرای برنامه اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها از کرانه باختری و زندگی فقرا در غزه را به نمایش کشید. او حالا در جام جهانی ۲۰۱۴ این فرصت را دارد تا به جهانیان یک پیام ویژه را برساند اما هیچکس از برنامه‌های او خبر ندارد.

ترانه سرایی کنید جایزه بگیرید!

شرکت سونی که یکی از حامیان اصلی فیفا در برگزاری جام جهانی است از حالا یک مسابقه را برای انتخاب آهنگ جام ۲۰۱۴ ترتیب داده که این شانس را به همه می‌دهد تا در آن حضور پیدا کنند. تیری ویل، مدیر بازاریابی فیفا با اشاره به این مسابقه می‌گوید: "این یک شانس جدی برای همه است تا در مسابقه آهنگ فوق‌العاده حضور پیدا کنند. موسیقی این آهنگ برگرفته از هنر و سنت کشور برزیل خواهد بود ولی آهنگ را از بین دست نوشته‌هایی که خواننده‌های ما می فرستند انتخاب خواهیم کرد. این یک فرصت استثنایی است و ما مشتاقانه منتظر ترانه‌های درخواستی هواداران هستیم تا گزینش‌های لازم روی آنها انجام گیرد."

قرار است ۲۰ آهنگ نهایی برگزیده شوند و در روز ششم ژانویه ۲۰۱۴ از بین آنها غربال نهایی صورت گیرد. هیات منصفه در کنار ریکی مارتین پورتوریکویی این کار را انجام می‌دهند. فردی که در این بخش برنده شود به پورتوریکو فرستاده می‌شود تا از نزدیک ریکی مارتین را ملاقات کند و در جریان چگونگی تنظیم این برنامه مهیج قرار گیرد. برنده خوش شانس آهنگ جام جهانی همچنین مهمان ویژه فیفا در مسابقات جام جهانی برزیل خواهد بود. پس شما هم هر چه سریعتر شانس خود را امتحان کنید

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: