آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 1182 1392/09/09  


دانشگاه آزاد 3هزار و 700میلیارد تومان بدهی دارد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: مهمترین چالش دانشگاه آزاد، کمبود اعتبارات است، این دانشگاه 3 هزار و 700 میلیارد تومان بدهی دارد از سوی دیگر برخی از واحدهای این دانشگاه زیان‌ده هستند و 72 میلیارد تومان زیان داشتند.

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج و دستاورد بزرگ در توافق ژنو گفت: این توافق دستاورد بزرگی بود که با صلابت رهبری، حضور و پشتیبانی مردم و تدبیر دولت تدبیر و امید محقق شد.

وی همچنین از هیات امنای دانشگاه آزاد بخاطر معرفی وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد تشکر کرد و همچنین از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تشکر کرد که به وی اعتماد کرده و رای دادند.

کاهش اتکای دانشگاه آزاد به شهریه ها

میرزاده به اقداماتی که طی این دو ماه گذشته در دانشگاه آزاد صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: طی این دو ماه اقدامات خوبی آغاز کرده ایم که زمینه ساز توسعه کیفی دانشگاه آزاد در سطح ملی و منطقه ای خواهد بود. یکی از اقدامات اولیه ای که صورت گرفت تشکیل شورای اقتصاد دانش بینان بود تا بدین وسیله اتکای دانشگاه آزاد را به شهریه دانشجویی کاهش دهد؛ چراکه تکیه گاه دانشگاه آزاد به درآمد حاصله از شهریه است و از سه هزار میلیارد تومان بودجه سال 92 دانشگاه آزاد بیش از 99 درصد از محل وصول شهریه ها تامین می‌شود.

ایجاد شورای بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد به ایجاد شورای بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد دارای 7 هزار استاد خانم است و این دانشگاه 40 درصد دانشجوی خانم دارد که ریاست تنها یک واحد کوچک آن خانم است که برنامه ما استفاده از این پتانسیل عظیم برای مدیریت در قسمت های مختلف است.

وی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه به تشکیل شورای عالی اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: این شورا برای تعامل بیشتر با اصحاب رسانه تشکیل می شود.

سند اسلامی دانشگاه آزاد در دست تهیه

میرزاده در ادامه به سند دانشگاه اسلامی اشاره و تصریح کرد: آئین نامه اجرایی برای اجرا کردن این سند تهیه شده و در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه آزاد به توسعه کمی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: کار توسعه کمی این دانشگاه با توحه به کوشش های دکتر جاسبی بسیار خوب پیشرفته که در آینده نزدیک در یکی از اجلاس ها از خدمات وی تجلیل خواهد شد با توجه به تغییرات رشد جوانان در سنین 15 تا 24 خیلی از تقاضاها برای برخی از رشته محل های این دانشگاه کاهش یافته است به طوریکه از 19 هزار رشته محل مصوب این دانشگاه 7 هزار رشته محل هیچ درخواست و متقاضی ندارد که خودبخود تعطیل می شود.

اصلاح تشکیلات دانشگاه

میرزاده به اصلاح تشکیلات دانشگاه اشاره کرد و گفت: تشکیلات گذشته پاسخگوی برنامه های جدید دانشگاه نبود بر همین اساس تشکیلات جدیدی طراحی شده که به واسطه آن از یک سازمان پرتحرک برخوردار باشیم.

تجمیع واحدهای دانشگاه در پاسداران

وی در ادامه به تجمیع واحدهای این دانشگاه در پاسداران اشاره کرد و گفت: واحدهای این دانشگاه در پاسداران در شعاع 2.5 کیلومتری پراکنده شده اند که تجمیع می شوند و چهار معاونت از این بخش به پردیس واحد علوم و تحقیقات منتقل شده است.

بیمه تکمیلی برای دانشجویان آزادی

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می گیرند.

میرزاده همچنین به تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری شرکت های رشد و دانش بنیان در دانشگاه آزاد تاسیس می شود.

وی به بازنگری آئین نامه و بخشنامه های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: آئین نامه و بخشنامه های این دانشگاه قدیمی شده و نیازمند بازنگری است.

رئیس دانشگاه آزاد مهمترین چالش دانشگاه آزاد را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: 1.7 میلیون متر مربع ساختمان این دانشگاه در دست ساخت است که هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سر رسید بدهی های  دانشگاه

میرزاده به بدهی های دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: این دانشگاه سه هزار و 700 میلیارد تومان بدهی دارد که سررسید شده است.

135 واحد دانشگاه آزاد زیان ده هستند

وی به واحدهای دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: برخی از واحدهای این دانشگاه زیان ده هستند از 462 واحد این دانشگاه 135 واحد زیان ده هستند و 72 میلیارد تومان زیان داشتند. تعداد 30 واحد حتی امکان تامین دستمزد واحد خود را نیز نداشتند.

به املاک دانشگاه دست درازی شده است

رئیس دانشگاه آزاد از دیگر چالش های دانشگاه آزاد به مشکلات حقوقی اشاره کرد و گفت: دست درازی هایی به املاک این دانشگاه صورت گرفته است که نسبت به احقاق حقوق دانشگاه اقدام خواهیم کرد.

گسترش واحدهای برون مرزی در کشورهای اسلامی

میرزاده در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت واحد آکسفورد این دانشگاه گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد توسعه واحدهای برون مرزی است در حال حاضر  این دانشگاه چهار واحد برون مرزی دارد که شامل آکسفورد، واحدی در لبنان، کابل و امارات می شود و برنامه ما این است که واحدهای برون مرزی خود را با کشورهای اسلامی و عربی گسترش دهیم. واحد آکسفورد دانشگاه آزاد در مقطعی که روابط ایران و انگلستان دچار خدشه شد، تعطیل شد و اگر رابطه ایران و انگلستان تقویت شود، آن را توسعه می دهیم.

وی در ادامه به تقویت معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است که حقوق اعضای هیات علمی این دانشگاه را با دانشگاه سراسری برابر کنیم که به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

میرزاده در مورد برگزاری آزمون ارشد دانشگاه آزاد سال 93 نیز گفت: ثبت نام مقطع ارشد اواخر دی ماه 92 انجام می شود و اجرای آزمون آن در خرداد 93 خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد در مورد ثبت نام دکترای دانشگاه آزاد نیز گفت: این ثبت نام اواخر آذر ماه صورت می گیرد و اجرای آن در بهمن ماه خواهد بود دانشگاه آزاد به صورت مستقل آزمون دکتری برگزار خواهد کرد.

وی در خصوص جداسازی آزمون سراسری از آزمون دانشگاه آزاد گفت: در این خصوص چهارشنبه این هفته تصمیم گیری خواهد شد.

سقف افزایش شهریه تنها تا 3 درصد

میرزاده در خصوص شهریه های این دانشگاه نیز گفت: در سال جاری 3 درصد از شهریه ها در تمام مقاطع نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و واحدها بیش از این 3 درصد نمی توانند شهریه را افزایش دهند و اگر واحدی بیش از 3 درصد شهریه افزایش دهد، بازخواست شده و وجه اضافی به دانشجو مسترد خواهد شد.

درباره عزل و نصب ها سیاسی کاری نداریم

رئیس دانشگاه آزاد در خصوص عزل و نصب های روسای واحدهای استانی این دانشگاه نیز گفت: برای اینکه یک فردی ریاست یک واحدی را برعهده بگیرد باید شرایطی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص کرده، دارا باشد. افرادی که این شرایط را داشته باشند به کار خود ادامه می دهند و ما در خصوص روسای واحدهای استانی سیاسی کاری نداریم اصل برنامه های ما بر اساس شایسته سالاری است اگر تغییری صورت می‌گیرد، بر این اساس است که افراد شایسته تری بر کرسی ریاست واحدهای دانشگاه آزاد قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: 28 واحد بزرگ دانشگاه آزاد که از واحدهای جامع هستند، توسط رئیس دانشگاه آزاد، سرپرست آنها مشخص می شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی آنها را منصوب می کند، اما مابقی واحدها توسط هیات‌های امنای استانی تعیین می شوند.

میرزاده در خصوص رتبه کشوری دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه در رتبه هشتم قرار دارد و در سطح بین المللی رتبه خوبی ندارد یک‌هزار و 323 رتبه دانشگاه آزاد است.

منبع: مهر

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: