آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8485 1398/04/19  


توسعه بوم‌گردی در روستاهای مازندران تقویت شود


معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به شکوفایی اقتصادی روستاها از طریق ارتقا گردشگری، گفت: توسعه بوم‌گردی در روستاهای مازندران تقویت شود

مهدی رازجویان ا در همایش دهیاران شرق مازندران اظهار داشت: تاکنون تعمیر چهار هزار واحد مسکونی و ساخت 6 مسکن تخریبی در مناطق سیل‌زده استان انجام شد و تمام تلاش ما این است قبل از پایان مهلت وعده رئیس جمهور این خانه‌ها را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه دهیاری‌های خودکفا بر سه محور جمعیت، درآمد و وسعت فعالیت دارند، افزود: در بحث اعتبارات با مشکلات مالی مواجه هستیم چون اقتصاد کشور بر اقتصاد نفت استوار بود کسب درآمدی نیز بر اساس فروش نفت بود که با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

رازجویان با تاکید به اینکه از اتکا بر نفت خارج شویم و به خودکفایی برسیم، تصریح کرد: باید درآمد داخلی را افزایش دهیم برای دستیابی به این مهم باید به افزایش تولید ملی و فعال کردن بحث گردشگری بپردازیم.

وی افزود: در بحث گردشگری، توجه به بحث بوم‌گردی اقتصاد را پویا می‌کند و درآمد پایدار ایجاد می‌کند و توسعه بوم‌گردی در روستاهای استان تقویت شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه دو هزار و 75 دهیاری و هفت هزار نفر عضو شورای روستا در استان داریم، گفت: فعالیت دهیاران در  این مدت چشمگیر بود و شاهد تحولات و توسعه در تمام زمینه‌ها بودیم و امید است شاهد تحول بیشتر در بحث دهیاران باشیم.

رازجویان با بیان اینکه 43 درصد جمعیت استان، روستایی هستند، گفت: دهیاران به عنوان نماینده دولت با کار جهادی و انقلابی می‌تواتند موجب توسعه روستاها شوند.دهیاران از حداقل امکانات حداکثر بهره‌وری را داشته باشند و با امکانات موجود به توسعه روستاها بپردازند.

وی ادامه داد: انتظارات از دهیاران بحث اشتغالزایی است، اشتغال در روستا نشات گرفته از تولید و کشاورزی بوده و اشتغال استان در بحث کشاورزی است هر چقدر به این بحث توجه کنیم به توسعه بیشتر دست می یابیم.

رازجویان با تاکید بر مقاوم سازی ساختمان‌ها در سطح روستاها گفت: مدیریت در مصرف بهینه آب و کاهش آسیب اجتماعی در بحث طلاق توجه شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به تاکیدات استاندار درباره بحث مازندران پاک، تصریح کرد: دومین مقوله که دستور استاندار است پاکسازی معابر و ورودی روستاها است.

وی به ارتقا سطح دانش دهیاران تاکید کرد و گفت: بحث آموزش دهیاران جدی گرفته شود و از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود. امسال بحث انتخابات را داریم با تمام توان تلاش کنید مردم در انتخابات حضور پررنگی داشته باشند.

رازجویان گفت: در بحث جذب تسهیلات روستایی تنها بحث اقتصاد و درآمدی توجه نشود بلکه کار عمرانی باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: