آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8412 1395/11/23  
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

تعالی آموزش و پرورش نیازمند نگاه ملی است


سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: باید به تعالی و توسعه آموزش و پرورش فرادستگاهی و ملی نگریسته شود.

به گزارش شمال امروز به نقل از مهر، محمود مهرمحمدی پیش از ظهر شنبه در اختتامیه نشست بالندگی کارشناسان ارزیابی و مدیران گروه های آموزشی در نوشهر، دانشگاه فرهنگیان  را به عنوان نهاد استراتژیک  و رکن خدمت در راستای تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: باید به تحول و تعالی آموزش و پرورش که سخت به آن نیازمندیم  به عنوان رسالتی فرادستگاهی و ملی  نگریسته شود.

وی با بیان اینکه تحول و تغییر در نظام تعلیم و  تربیت محدود به عوامل درون سازمانی نیست تاکید کرد: امر تربیت معلم به قرینه آن کل، یک وظیفه ملی و فرادستگاهی است.

مهر محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: معلم و مربی تاثیر گذارترین عامل است که عمیق ترین تاثیر را بر شخصیت نسل جدید می گذارد.

وی با بیان اینکه اگر روزی در جامعه تمام موانع برون سازمانی توسعه آموزش و پرورش برطرف شود، آموزش و پرورش آن جامعه توسعه نخواهد یافت تصریح کرد: این مهم محقق نمی شود مگر عاملان توسعه یافته ذهنی و مهارتی یعنی معلمان و مربیان در آن استقرار یافته باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: به تصریح عقل و شهادت تجربه های میدانی حد کمال و توسعه یافتگی هر نظام آموزش و پرورش را کمال و توسعه یافتگی معلمان آن تعیین می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که رمز توسعه یافتگی و کمال معلم در چیست آن را در باور به یادگیری مستمر  برشمرد و اظهار کرد: رشد و کمال برای برخورداری از ظرفیت های حرفه ای گسترده و متنوع در عرصه معلمی، حدی ندارد.

مهرمحمدی خاطر نشان کرد: برای عرضه بهترین و مرغوب ترین نوع کنش، معلمان باید یادگیرندگان مادام العمر باشند تا بتوانند معلمی خوب باشد.

وی با بیان اینکه یادگیری مادام العمر نیاز به همه ظرفیت های ملی دارد افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی می تواند با تسهیل اماکن حضور دانشجو معلمان و معلمان در جشنواره ها، نمایشگاه ها، کارگاه ها، سمینارها و دوره ها فرهنگی و هنری ازجمله موزه، سینما، تاتر، موسیقی و سرود به سهم خود در یادگیری مادام العمر مشارکت کرده و از آن حمایت کند

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: