به گزارش شمال امروز به نقل از مهر، محمود مهرمحمدی پیش از ظهر شنبه در اختتامیه نشست بالندگی کارشناسان ارزیابی و مدیران گروه های آموزشی در نوشهر، دانشگاه فرهنگیان را به عنوان نهاد استراتژیک و رکن خدمت در راستای تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: باید به تحول و تعالی آموزش و پرورش که سخت به آن نیازمندیم به عنوان رسالتی فرادستگاهی و ملی نگریسته شود.
وی با بیان اینکه تحول و تغییر در نظام تعلیم و تربیت محدود به عوامل درون سازمانی نیست تاکید کرد: امر تربیت معلم به قرینه آن کل، یک وظیفه ملی و فرادستگاهی است.
مهر محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: معلم و مربی تاثیر گذارترین عامل است که عمیق ترین تاثیر را بر شخصیت نسل جدید می گذارد.
وی با بیان اینکه اگر روزی در جامعه تمام موانع برون سازمانی توسعه آموزش و پرورش برطرف شود، آموزش و پرورش آن جامعه توسعه نخواهد یافت تصریح کرد: این مهم محقق نمی شود مگر عاملان توسعه یافته ذهنی و مهارتی یعنی معلمان و مربیان در آن استقرار یافته باشند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: به تصریح عقل و شهادت تجربه های میدانی حد کمال و توسعه یافتگی هر نظام آموزش و پرورش را کمال و توسعه یافتگی معلمان آن تعیین می کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که رمز توسعه یافتگی و کمال معلم در چیست آن را در باور به یادگیری مستمر برشمرد و اظهار کرد: رشد و کمال برای برخورداری از ظرفیت های حرفه ای گسترده و متنوع در عرصه معلمی، حدی ندارد.
مهرمحمدی خاطر نشان کرد: برای عرضه بهترین و مرغوب ترین نوع کنش، معلمان باید یادگیرندگان مادام العمر باشند تا بتوانند معلمی خوب باشد.
وی با بیان اینکه یادگیری مادام العمر نیاز به همه ظرفیت های ملی دارد افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی می تواند با تسهیل اماکن حضور دانشجو معلمان و معلمان در جشنواره ها، نمایشگاه ها، کارگاه ها، سمینارها و دوره ها فرهنگی و هنری ازجمله موزه، سینما، تاتر، موسیقی و سرود به سهم خود در یادگیری مادام العمر مشارکت کرده و از آن حمایت کند