آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8100 1394/10/03  


کاهش ۱۰ درصدی ساخت و ساز


نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس، بر لزوم تعیین تکلیف دهیاران تأکید کرد و یادآور شد: وضعیت شغلی دهیاران از دغدغه‌های مجلس بوده و تاکنون چند بار در صحن مطرح‌شده است

قاسم احمدی لاشکی بعدازظهر چهارشنبه در همایش بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه روستاهای بخش مرکزی نوشهر اظهار کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها، وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست و در ماه‌های پایانی سخت‌تر هم خواهد شد.

وی به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: صادرات نفت ایران از دو هزار و ۲۰۰ بشکه در روز به تنها ۸۰۰ هزار بشکه رسیده است که تأثیر بزرگی بر بودجه خواهد داشت.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته دولت مطابق قانون تا ۱۵ آذر قانون بودجه را به مجلس تحویل داد، اما در سال ۹۵ وضعیت به شکل دیگری است، چون با توجه به بی‌ثباتی قیمت نفت نمی‌توان پیش‌بینی درستی از اقتصاد داشت.

احمدی راه برون‌رفت از وضعیت موجود را تأکید بر اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: در روستاها باید خدمات اولویت‌بندی شود و مهم‌ترین‌ها در دستور کار قرار گیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران به تغییرات قانون تغییر کاربری اراضی اشاره کرد و ادامه داد: ساخت‌وساز در روستاها باید بر اساس ضوابط باشد نه مسائل مالی، چون زمین بسیار کم است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در مورد اراضی شیب‌دار که امکان کشاورزی در آن‌ها وجود ندارد و نیز قطعات کوچک زمین نباید سخت‌گیری به خرج داد.

مصدق آزادیان بخشدار مرکزی نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به مشکل احداث زیرگذر برای اهالی محلات علی‌آباد، موسی‌آباد و آبندانک تصریح کرد: مردم این روستاها دچار ضررهای مالی و جانی بسیاری شدند که با پیگیری و همت مسئولان این پروژه در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

بخشدار مرکزی نوشهر بابیان اینکه ۵۷ روستا در این بخش وجود دارد، افزود: طول بخش مرکزی ۵۰ و عرض آن ۲.۵ کیلومتر است و ۶۷ درصد جمعیت شهرستان را در خود جای‌داده است.

وی به وجود ۳۵ هزار واحد مسکونی به‌صورت خوش‌نشین در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: این شامل ۱۲۰ هزار نفر است که در ۶۴۲ شهرک مسکونی زندگی می‌کنند، و باوجوداینکه حضور دائم در منطقه ندارند، نیاز است تا امکانان لازم برای آنان فراهم شود.

آزادیان به برگزاری جلسات مردمی در روستاهای مختلف اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی‌های انجام‌شده بیشتر مشکلات این روستاها به ۱۴ دستگاه اجرایی مرتبط است که در حال پیگیری برای تسریع در حل این مشکلات هستیم.

بخشدار مرکزی نوشهر بابیان اینکه دیدارهای مردمی نباید تشریفاتی باشد، تأکید کرد: ادارات باید ظرفیت‌های روستاها را برای پیشرفت شناسایی و در برخی از موارد این ظرفیت‌ها را ایجاد کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد جواز ساخت از پنج سال قبل تاکنون به ۱۰ درصد کاهش‌یافته است و این یعنی کاهش درآمدها، اما در برابر این کاهش، از میزان خدمات کاسته نشده است.

وی از برگزاری ۵ جلسه کمیسیون ماده ۹۹ در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در این جلسات برای ۴۴۲ پرونده رأی صادر شد و ۱۸۶ پرونده نیز در دبیرخانه این کمیسیون موجود است.

بخشدار مرکزی نوشهر به بیان گزارش عملکرد این بخشداری پرداخت و گفت: ۱۳۵ مورد بازدید از پروژه‌ها و مشکلات مردمی، ۶۰ دیدار چهره به چهره انحام شد و ۹۵۷ فقره پروانه ساختمانی نیز صادر شد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: